Verbetering en klachten

Vragen en suggesties voor Lishof

Introductie

In verzorgingshuis en verpleeghuis Lishof maken we het u graag naar de zin. Daar doen we allemaal ons best voor. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent. Heeft u een idee hoe het beter kan? Heeft u een vraag of suggestie? Of wilt u een klacht indienen? Er zijn verschillende mogelijkheden om uw stem te laten horen.

Uniek in Lishof: bewonerspraatje

Voor de bewoners van de appartementen in ons verzorgingshuis organiseren we iedere week het bewonerspraatje. Een bijeenkomst in het restaurant, waar we u informeren over de laatste nieuwtjes en waar u vragen kunt stellen. Wat gaat er goed? Wat kan er beter? Tijdens het bewonerspraatje stellen we ook nieuwe bewoners voor. Dat voelt gelijk een stuk vertrouwder.

Bijeenkomst voor familie van bewoners op de woongroepen

Voor de familieleden van bewoners die op onze woongroepen voor mensen met dementie wonen, is er eens per jaar een bijeenkomst voor familieleden. We praten hen bij over de laatste ontwikkelingen en bieden hen de gelegenheid tot het stellen van vragen.

Klantonderzoek

Twee keer per jaar houden we in Lishof een klantonderzoek. Dit onderzoek heet de klantmonitor. Krijgt u de vraag om deel te nemen? Doe mee en help ons van Lishof een nog beter huis te maken. Tevens kunt u als bewoner of naaste uw waardering achterlaten op Zorgkaartnederland

De Lishof doet ook mee aan het ondersteuningsprogramma Waardigheid en trots op locatie. Een onderdeel hiervan is het kwaliteitsgesprek met scanners en medewerkers van het verzorgings- en verpleeghuis.  Vooraf vullen medewerkers en bewoners de vragenlijsten in en de uitkomsten worden besproken in het kwaliteitsgesprek.

Spreek erover met onze medewerkers

Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Praat er altijd eerst over met de betrokken medewerker of de teammanager. Voor opmerkingen, vragen, ideeën en suggesties kunt u ook terecht bij uw eerstverantwoordelijke verzorgende of de cliëntenraad.

De cliëntvertrouwenspersoon van Lishof

Lukt het u niet om uw klacht te bespreken? Vindt u het moeilijk om met de betrokken medewerker of teammanager over uw klacht te praten? Dan kunt u in Lishof terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Deze zorgt voor bemiddeling en probeert in goed overleg tot een oplossing te komen.

Klachtencommissie van Evean

Bij zorgcentrum Lishof zien we uw klacht als een kans om het nog beter te doen. Lucht gerust uw hart bij de medewerkers, teammanager of onze cliëntvertrouwenspersoon. We gaan serieus en open met uw klacht om en proberen er samen met u uit te komen. Lukt dat niet en wilt u geen bemiddeling door onze cliëntvertrouwenspersoon? Leg uw klacht dan schriftelijk voor aan de Klachtencommissie Evean. Stuur een e-mail naar klachtencommissie@evean.nl. Een brief sturen kan ook: Klachtencommissie Evean, Postbus 68, 1440 AB Purmerend.